Tuesday, 17 September 2013

Untold History : Chin Peng Zhee Dan Beroknya Yang Setia

I was amazed when seeing the level of stupidity of this blogger and the way he glorified the Communist chimpanzee Chin Peng :


http://www.erapasca.com/2013/09/chin-peng-adalah-pejuang-rakyat-sejarah.html

WTF has gotten into his mind??? Full of shit isn't it??


MITOS BRITISH LARI

KONONNYe.. British lari bile Jepun datang.. tapi, ape statistic and rekod2 kata???

Let see what's the graph said :


British Army : Consisted = British + Anzac Unit + Indian Regiment + Malay Volunteers = 88,000.00

Casualties (death and missing) = 9,000.00

Should the British run, there shall be no casualties ai'te?????


MITOS 'PEJUANG KEBEBASAN'

Do you think PKM led by Chin Peng is Freedom Fighter???? Then.. korang mesti bodoh yang amat.

Dokument ni menyatakan PKM diwujudkan untuk menjaga hak dan penguasaan bangsa Cina.  Bila British datang semua.. = DAN MEMBERI SEMUA HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU DAN KUASA RAJA-RAJA MELAYU sebagai ganti Jus Soli.... bangsa-bangsa Cina ini memberontak... 

Mereka refused to serve in National Service.. dan ramai antara mereka pulang ke China.. while, yang tinggal, masuk hutan dan melancarkan Perang kepada British dan Orang Melayu.





When British reinstated Malay's special privileges in return of their agreement to grant Jus-Soli citizenship to Chinese, the PKM revolted.

They WANTED ALL.. plain and simple.. even now.



Those we left then join PKM.. thus how their struggle began = From tonnes of jealousy and greed. 


MITOS 'PERJUANGAN UNTUK KEMERDEKAAN' OLEH PARTI KOMUNIS MALAYA

Sekarang.. ade ramai yang dungu macam cina sekor ni :


Kononnye.. sejarah dia yang 'real' dan lebih 'tepat' berbanding apa yang kita belajar di sekolah.. PKM tolong MELAWAN BRITISH. Mereka yang mula-mula memberontak melawan 'penjajah'. Mereka sorang yang hebat dan berani.. kononnye.

Jika kite tak menyokong pendapat berok-berok mcm ni - kite di cap 'orang UMNO' atau pun.. kolot.. sebagai salah satu psychological pressure untuk menyokong pendapat karut dorang.

So.. what REALLY HAPPENED in PKM?????

SEBENARNYA.. PKM di wujudkan.. menurut PKM's Constitution 1934 adalah untuk :



1.  Untuk mengambil kuasa dari British
2.  Untuk menghapuskan kausa Raja-Raja Melayu
3.  Untuk menjadikan Malaya sebagai REPUBLIK 

Ini adalah constitution mereka.. pegangan mereka sejak dulu... sehingga disambung oleh anak cucu mereka sekarang dalam DAP. 


APA JADI LEPAS TU ?

British mengiktiraf mereka sebagai entiti politik... Lepas perang mereka diberi peluang untuk menubuhkan parti politik.

Mereka jugak diberi ruang untuk berunding untuk kemerdekaan.. semuanya aku pernah tulis dalam ni :  Mari Kencing Di Kubur Mat Indera

Sudah menjadi adat bangsa mereka.. diberi betis nak peha.. mereka rase tak mencukupi dan rase boleh membolot semua dengan cara kekerasan.


CINABUTE

Akibat tamak dan haloba untuk mendapat kuasa... bukan Melayu yang mereka bunuh.. tapi bangsa mereka sendiri :



Majority bangsa mereka yang paling banyak mereka bunuh berbanding Melayu.  Good then.


BUDI RAJA-RAJA MELAYU

Bile cina komunis jadi buta dan membunuh bangsa mereka sendiri, ramai yang lari.

British memohon jasa baik Sultan-Sultan Melayu bagi menyediakan tanah yang dimiliki mereka untuk penempatan "Kampung Baru".



Contoh yang paling ketara ialah tanah Sultan Johor di Kulai, Layang-Layang dan Kluang yang dijadikan "Kampugn Baru" bagi masyarakat Cina.. termasuk Sultan Perak yang tanahnya dikurnia kepada bangsa ini di Ipoh.

Tapi sekarang.. dah diberi makan digigitnya tangan yang diberi makan itu.. sungguh biadap bangsa ini.


CUBAAN MEMBUNUH RAJA-RAJA MELAYU

Aku masih ade lagi keratan akhbar.. somtimes in 1950's.. komunis cina.. despite budi yang ditabur oleh tangan yang memberi, mereka telah membuat satu cubaan bunuh kepada Sultan Johor. Nanti aku pastekan disini.

Peristiwa tersebut terjadik di Kulai.  Sultan Ibrahim cuba di bom namun berjaya diselamatkan oleh beberape tentera JMF and in return... sejak 1950's, Daerah Kulai di 'biarkan' reput bagi membalas kebiadaban bangsa-bangsa ini. Perhaps, this is what Najib should do considering their betrayal

Walaupun terletak 12km dari Daerah Johor Bahru, Kota Tinggi lebih maju dari segi kemudahan dan infra until 2002.. sekarang korang tau kenape.

So now you know.. the true face of Chin Peng Zhee






30 comments:

  1. Yup..point taken.
    Kebanyakkan fakta yg masyarakat sekarang asyik bergaduh disebabkan cuma membaca point-point penting jerk, mungkin waktu sekolah dulu rajin buat peta minda...belajar utk menghafal bukan utk memahami.

    Semoga uneks diberi ilham untuk pencerahan sampai bila-bila....i admire u in a long time =D

    ReplyDelete
  2. hmmm aku suka ayat nie..

    "Peristiwa tersebut terjadik di Kulai. Sultan Ibrahim cuba di bom namun berjaya diselamatkan oleh beberape tentera JMF and in return... sejak 1950's, Daerah Kulai di 'biarkan' reput bagi membalas kebiadaban bangsa-bangsa ini."

    baru ku tahu kenapa zaman 80an dulu jalan dari kota ke kulai bukan main lama lagi nk disiapkan... melantun2 aku duduk dlm teksi nak balik batu pahat

    ReplyDelete
    Replies
    1. betulllll..... sampai skrg pun kulai senai tu tetap koboi,..bandar mati...

      Delete
  3. Bro...penjelasan lu mmg baik...tapi berok2 penyokong komunis syiah ni belum tntu dpt terima..kalau penulisan lu kena hentam lu tabahkan hati tau..wa sokong penulisan lu...you never walk alone

    ReplyDelete
    Replies
    1. kite kene istiqamah dalam perjuangan.. istiqamah aku cara rockstar.. dorang hentam, gua pijak terusss.. hahaahahahaa

      Delete
    2. aku suke..aku pon nk pijak terussss

      Delete
  4. Seberkan fakta2 ini melalui semua jenis media. Sy belum pernah terbaca hal ini. Kontek Prof Dr Zaharah Sulaiman yg skrg telah menghebahkan sejarah keturunan Melayu secara saintifik menerusi DNA (darah keturuna) n gnome mereka dgn para pengkaji sama antarabangsa n membuktikan ketamaddunan Melayu lebih lama. Wujudnya dpd bangsa mereka. Kita perlu buat kajian menyeluruh asal usul Melayu-Bumiputra dari segi sosio budaya n politiko ekono serta psikologi mereka. Asasnya adi di Library of Congres yg sy pernah terbaca. Mereka lebih kita siapa dpd kita kenal diri sendiri. Nak menentang n menundukkan mereka, kita hendaklah mengenali mereka dari akarumbinya secara holistik - keseluruhannya. Kita perlukan satu team para pengkaji, researchers utk melakukannya. Amerika, misalnya, menggunakan team ara perkhidmat/pengkaji terdiri dpd para "skarelawan" Peace Corp mereka yg ramai dieksport ke negara kita dulu dari kalangan berbagai bidang. Mereka sanggup mengurbankan sejumlah besar rakyat mereka seperti yg berlaku dgn peristiwa 9/11 yg telah diperakui mereka baru2 ini. Semua ini dilakukan kerana kerakusan n nafsu jahat yg ada pada mereka yg ada persamaan dgn perangai "kiasu" rata2 bangsa Cina. Juteru mereka boleh sekongkol dgn musuh2 kita n Islam. Menipu kita luar dalam n mengikut ambil bahagian melupuskan sebahagian besar tanah utara Semenanjung ke tangan Thailand. Hidup para penyangak negara yg rakus n kiasu ini penuh dgn deceits n penipuan serta keganasan. Kerana syurga mereka adalah dunia, yg amat bertentangan dgn budaya n cara hidup kita. Kpd mereka kita mesti dijadikan sebahagian dpd mereka bagi membolehkan mereka menguasai dunia. Krisis dunia skrg ialah krisis pertembugan budaya, n org China tak rela budaya, bahasa mereka disentuh. Itulah salah satu sebab mereka bermush dgn Jepun n bermati2an tak mahukan ikut serta n terus tentang satu jenis aliran sekolah kebangsaan negara, kecuali dipaksa. "To deal with the Chinese, you must be firm" - LKY - bila beliau mengatakan masalah Singapura di suatu ketika yg dikenalpastinya sebagai "the Chinese problem".

    ReplyDelete
  5. Salute beb,
    kasi korek lagi kow2
    bagi berapi itu bontot pig eater!!

    ReplyDelete
  6. Get your own facts right. You were not there, you make it like the 'kampung baru' was a 5star resort. You are very ignorant, it was a 'Prison'!!! People were 'forcefully' moved from their house and put in the 'camp'. You had to build your own house, you cannot leave the 'camp' as you like. People were given small amount of food. The so called 5 star resort was a gated community with barb wires as gates and instead of keeping intruders out, it was there to keep people from escaping. So, please do not make up stories that you don't know and pick and choose facts that you suits to your taste. I am a Kampung Baru Cina resident, and I was one of the forced guest to your 5 star resort.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh.. you so called 'fact' are so straight eh?? do you know who's land you resided then?? belong to your atok nenek kah??? Your people are force to move because Communist scumbag killed more Chinese than Malay.. that was statistically proven

      So we Melayu so pity on your people we bagi muka to all of you to save your from total wipe out.. that is why our king grant their lands for your people...

      So.. next time... get your won fact straight from research paper.. not from some mouth shitting diarrhea around you.

      Delete
    2. See,another ignorant fellow. Fact from research paperlah... surat khabarlah... majalahlah.. those are your fact??? Please read and understand what I wrote. Anyway, the land doesn't belong to my atok nenek and also not to your atok nenek...

      Delete
    3. See?? nothing you can offer except the bullshit came out from your mouth.. me at least I have credible reference to cling to.. while you, still living in dream that never came.

      Delete
    4. owh..... look at him.....

      kesiannya si cina yg rasis ni.....

      Delete
    5. he should watch history channel abour Darurat la...

      Delete
    6. "Anyway, the land doesn't belong to my atok nenek and also not to your atok nenek..."

      sape yg sombong brader...ini tanah milik nenek moyang sape....nenek moyang lu asal sini ka?

      tanah ni dulu namanya 'tanah melayu' ka 'tanah cina'

      Delete
    7. Woi Anonymous24 September 2013 23:10 Cina BANGSAT.... ko berani skarang ko lalu la kat kampung aku Sungai Manik.... tau la aku sembelih ko hidup hidup

      Delete
    8. "Anyway, the land doesn't belong to my atok nenek and also not to your atok nenek..."
      Bullshit chinese, that my word for those who write above statement.....sohai

      Delete
    9. cibai punya bangsa..mmg bangsat

      Delete
    10. Bunuh je bangsat2 yg tak sedar diri ni.

      Delete
  7. caya yop....gue sokong lu....nusantara milik melayu dgn bumiputera yg lain...yg lain tu sampah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keturunan kau lah sampah menyemak di sini. Suapkan daging babi kat mulut ayahmu kerana ayah ko kurap.

      Delete
  8. Yes you should be grateful it was a gated area, both to keep away intruder and to avoid your people joining CP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agreewith all the malays here as this land was oursbefore you came..because the hidden hand manipulated the huge chinese population controlled by, your kings, nasionalists and triads to give way to the communists who were actually more cruel to your people than your emperors and kings. You people breed too fast and in the end you have no choice but to migrate too avoid crowding and poverty. Here you act as if all thiis is yours to dominate as your people have done so to the people and the lands from here to your own motherland...please have respect as we have tried to do so to your people. and how do your leaders whom you have so chosen to follow treat what courtesy we malays and our rulers have so given to you in the name of Allah and all descendants of Adam and Eve? did you chose to live with us in peace? why did you have to war with us?if malays were to migrate to China, then would you treat us like we have done so for you?you should be thankful jus soli was granted by our rulers because i dont think that you and those like you would be happy in china as you are in malaysia now do not take what we have now for granted ...be thankful...

      Delete
  9. blog owner should give source of Document used,of course it will be bias if all presentation citing written fact from just one side, either left or right.

    btw,research is gud,should put aside 'racist' stuff in future.

    ReplyDelete
  10. tu la klu dh name cine.....lg2 cine ideology koministe.....ckap ikut hembus jer....apak dia la.....

    ReplyDelete
  11. Bagi aku la.. rasis bukan masalah dekat sini.. ini adalah sebenar2nya berlaku.. kalau dah nyata tak payah nak ke kiri ke kanan.. kalau dah terbalik dekat diri sendiri sibuk nak menyalah orang lain.. KALAU SUDAH MAKAN BUDI KENANGLAH.. AKU INGAT DULU2.. CINA2 NI PAGI2 DAH MENYEMBAH SULTAN JOHOR dulu.. SETIAP KEDAI MESTI ADA SATU GAMBAR.. ceh.. DAH DAPAT HIDUP LUPA DARATAN..

    ReplyDelete
  12. Good article bro.Cuma aku x paham bila ada org kata yg prof Zklg penah bantah citer bukit kepong. katanya info dlm citer tu salah. kalau ikut prof tu dia kata komunis yg geng baik dan polis jadik geng jahat sbb polis kejer dgn british... Wallahualam. leh mtak pencerahan x?

    ReplyDelete
  13. SubhanaAllah
    Sekarang baru saya lebih faham tentang komunis.

    Lihat sekarang di negara China pun dah tak ada raja. Mereka bunuh habis.

    Bangsa sendiri pun mereka tibia
    Kalau bangsa ini menguasai Malaysia.....

    Macam krisis Selangor baru ni... DAP yang kurang ajar... DAP bukan main nak melawan Sultan Selangor

    ReplyDelete
  14. Bangkit lah bangsa Melayu..
    Bangsa cina mmg tak mau akui mereka hidup di tanah pemberian Raja raja Melayu..
    Angkuh..
    akui je lah mereka ni bangsa pendatang buat perangai elok sikit sebagai Terima kasih pada bangsa melayu.ni nak menggigit pulak. .adui.

    ReplyDelete
  15. APEK 24 September 2013 confirmed MIN YUEN....sudah kena kepong maaa...x boley buat kerja lagi..mau x hangin satu badan....

    ReplyDelete